torstai 29. maaliskuuta 2012

lisää muffinsseja

Mä tällähetkellä harrastan ahkerasti pääsykokeisiin lukemista ja lukemista on ihan rento välillä tauottaa jollain vähän luovemmalla puuhalla. Tänään se puuha oli leivontaa ja toteutin päässä pitkään muhineen idean kuningatarmuffinsseista, tietty siihen Valion uuteen rahkaan tehtynä! Muokkasin vähän tota aiemmin käytettyä rahkamuffinssireseptiä, koska halusin vähän erilaisen koostumuksen tälläkertaa.


100g pehmeää voita/margariinia
1½dl sokeria
1 kananmuna
1prk Valion Kuningatar -rahkaa
3dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
1dl maitoa

Reseptin toteutin ihan samoin, kuin aiemmin. Oikeesti mulla oli ideana lisätä taikinaan vielä mustikoita, mutta koska rahka itessään sisälsi jo mustikkasattumia jätin ne pois. Kuorrutteen kans olin tosi laiska ja käytin ne mustikat sitten siihen - onko mitään parempaa komboa entä valkosulkaa ja mustikat? Okei, saattaa ollakki.

kuorrute
120g valkosuklaata
1prk maustamatonta tuorejuustoa (200g)
2rkl mustikoitasoseutettuna

- elikkäs ensin sulatetaan valkosuklaa, jonka sekaan sitten lisätään ensin tuorejuusto ja viimeisenä mustikkasose (ettei vaan vahingossakaan käy hassusti....terkkuja isosiskolle:) )

Vaikka maku olikin ällönmakeasta tuoksusta huolimatta just passeli eli taivaaaallisen herkullinen, niin silti mua vähän ärsyttää että rahkaan tehtyinä  muffinssit ei kohoa siihen nättiin muotoonsa. Ehkä mä siis kutsunki näitä jatkossa rahkapulliksi muffinssien sijasta. Täytyy kyllä vielä mainostaa, kuinka täydellisen suussasulava koostumus näissä on...valitettavasti se vaan mahdollistaa sen, että koko satsin vois syödä esim yhdeltä istumalta.


tällä kuvalla mä yritin houkutella kämppistä kotiin.....kirjastolla se taitaa vieläki olla eli taisin epäonnistua :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti