lauantai 12. toukokuuta 2012

tortillalasagne

Jouduin tänään pienen haasteen eteen, sain nimittäin tehdä ruokaa vähän nirsommalle tyypille - kaikki mun kaverit on aikalailla kaikkiruokasia, joten tää tilanne oli mulle aivan uus. Mun laittamassa ruuassa normisti maku tulee esim valkosipulin, chilin, basilikan tms mukana ja nyt ne kaikki oli kielletyllä listalla, joten oli hauska miettiä ruokaa joka ei maistu miltään mutta ei siltikään oo tylsää :D haha... päädyin tortillalasagneen, muunnelmaan mun bravuurista kasvistortillalasagnesta jota en valitettavasti vieläkään oo saanu teille esiteltyä. Teen sen vielä joku päivä, mä lupaan. Normilasagneen verrattuna tortillalasagne on mun mielestä koostumukseltaan paljon pehmeämpi eli syöminen on kivempaa, ja tortillalevyt imee paremmin maun itseensä entä ne perus lasagnelevyt.

Täytyy myöntää että yllätin itsenikin. En oo tehny liharuokaa varmaan puoleen vuoteen ja täähän maistu erittäin hyvälle! Mut ei sentään yhtä hyvälle mitä mun vastaava kasvisversio, heh..



kauppalista:
paprika
sipuli
400g jauhelihaa
valkosipuli-pippurisekoitus, mustapippuri, aromisuola
1prk salsaa
1prk kermaa
tortilllevyjä
paljon juustoraastetta

"Hienonna sipuli sekä paprika ja kuullota niitä öljyssä pannulla. Lisää jauheliha, ruskista ja mausta (täällä on vähän surkeet maustevalikoimat, ei ollu ees jauhelihamaustetta...). Lisää jauhelihan sekaan purkki salsaa sekä kermaa ja sekoita. Lado vuokaan ensin kastike, sen jälkeen juustoraastetta ja päälle tortillalevy (jos käytät neliskanttista vuokaa, kannattaa puolittaa se levy ja laittaa ne "lomittain") - kasaa vuoka näin - niin että päälle tulee vähän kastiketta+juustoraaste. Paista 225asteisessa uunissa 10-15minuuttia."


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti