tiistai 3. huhtikuuta 2012

keittopäivä


linssisoppa
3rkl öljyä
punasipuli
4 valkosipulinkynttä
 suippopaprika
3 pientä porkkanaa
3dl punaisia linssejä
kasvisliemikuutio
0,5-1l vettä
200g paprika& sipuli -tuorejuustoa
chilimaustetta, korianteria, kanelia

- kuumenna öljy kattilassa, kuullota hienonnettu punasipuli, valkosipulinkynnet ja paprika
- lisää vesi, kuutioidut porkkanat sekä huuhdellut linssit
- kiehuttele reilu 15minuuttia ja sen jälkeen soseuta seos
- lisää tuorejuusto ja mausta (soseuttele lisää) ja kiehuta vielä hetki

Teki mieli jotain helppoa, hyvää ja kevyttä. Ekana mieleen tuli tietysti keitto...olis voinu ajatella kahesti, koska mulla on pieni fobia keiton kuljettamiseen laukussa duunievääksi - mun tuurilla se ihan varmasti leviää pitkin laukkua ja tuoksun vielä ens joulunakin linssikeitolle. Jos tästä keitosta ois tullu sellasta, kun mä oisin halunnu lisänä ois ollu vielä tuoretta chiliä (se ois kuullotettu öljyssä noiden sipulien ja paprikan kans) ja tuorejuusto ois ollu jotain chilihommaa, MUTTA koska oon laiska ja mun lähikaupan valikoima oli surkee piti tyytyä tähän... ja no, ois voinu tyytyä huonompaankin nimittäin mulle tää ainakin maistuu - toivottavasti vielä sunnuntainakin, sillä tätä tuli yhen ihmisen tarpeisiin aika iso määrä, ehh...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti